Live Avenue - Zomer 2018

Advertorial letterlijke kopie was van een van haar foto’s. En bij Heel Holland zingt Hazes hoort natuur- lijk een Hollandse pot.” GANG3: FLEXIBILITEIT Alle gerechten worden voorbereid in de keu- kens in Utrecht en op locatie afgerond. Dit kan op een knusse bruiloft zijn, maar ook bij een groot event van tussen de vijf- en zesduizend bezoekers. Naast creativiteit is flexibiliteit enorm belang- rijk, stelt Van Wijngaarden. En niet alleen in de grootte van het evenement. “Mensen willen iets te kiezen hebben. Voor de Ziggo Dome hebben we het nu mogelijk gemaakt om te kiezen tus- sen een drie-, vier- of meergangendiner. De gasten zelf bieden we een keuze tussen bij- voorbeeld een wijnarrangement of mooie losse wijnen. Members kunnen belangrijke gasten zo extra fêteren met een wat exclusievere wijn van onze uitgebreide wijnkaart.” Uiteraard wordt er ook rekening gehouden met allergieën en vegetarische wensen. Van Wijn- gaarden: “Je merkt in de branche dat de vraag naar vegetarische gerechten enorm groeit. We doen onder meer de catering voor het Acade- miegebouw van de Universiteit van Utrecht, daar is vegetarisch inmiddels al de standaard. Ik verwacht dat dit zich gaat doorzetten.” GANG4: AMBITIE Vineyard had tot vier jaar geleden het doel een belangrijke horecapartner en cateraar in Groot Utrecht te worden. Dat is gelukt. De grenzen zijn inmiddels verlegd naar Midden-Nederland en zelfs een beetje daarbuiten, met bijvoorbeeld de Ziggo Dome en AFAS Live als belangrijke klanten. 31 Live Avenue Where Business Meets Music • Zomer 2018 materialen en apparatuur die we gebruiken. Op de grond ligt bijvoorbeeld gerecycled pvc, integenstellingtotdegebruikelijkebetonvloer met putten erin. We kunnen daardoor met een schrobmachine die slechts vijf liter water en een klein beetje schoonmaakmiddel gebruikt de hele keuken schoonmaken.” In 2017 kreeg Vineyard Catering als eerste Nederlandse party- en eventcateraar een gouden Green Key-certificering, het interna- tionale keurmerk voor duurzame bedrijven in de recreatie- en vrijetijdsbranche en zakelijke markt. Van Wijngaarden: “Duurzaam koken klinkt duur, maar het laat ons juist efficiënter werken. Een optimaal proces is uiteindelijk goedkoper.” GANG2: CREATIVITEIT Vineyard werkt met een vast receptuur. Zo blijft, wie er ook achter het fornuis staat, de kwaliteit gewaarborgd. Dat betekent niet dat de twintig tot dertig koks in de keuken elke dag hetzelfde bereiden. “Het assortiment wisselt juist vrij vaak,” stelt commercieel directeur Sven Russchen. “De enige eis die we hebben is dat het kwalitatief van hoog niveau is, tegen een betaalbare prijs.” De Member Lounge is een goed voorbeeld als het om creativiteit gaat. Vineyard probeert recepten bij het thema van de avond te ver- zinnen. Zo werd bij een concert van Metallica als dessert een ‘whiskey in the jar’ geserveerd, een knipoog naar een van de songs van de band. Russchen: “Bij John Legend hadden we bijvoorbeeld weer een mac en cheese op het menu staan, wat zijn eigen favoriete ge- recht is. Onlangs serveerden we bij Katy Perry asperges en mosselen, wat op het bord een Russchen: “We kunnen nog veel meer, verleiden graag onze contacten voor catering op hun ei- gen events, op een locatie naar hun keuze. Je moet durven dromen, dus het zou voor ons ge- weldig zijn als we naast de Ziggo Dome en AFAS Live ook een rol kunnen spelen in de Johan Cruijff Arena, een stadion dat zich net als wij erg richt op duurzaamheid.” Komeens langs Vineyard Catering heeft aan de Atoom- weg 63 in Utrecht een restaurant, dat op werkdagen vanaf 7.00 uur open is. Het restaurant heeft een open keuken en kijk- gaten naar de cateringkeuken, waardoor je gemakkelijk letterlijk een kijkje achter de schermen kunt nemen. Interesse om eens langs te komen? We maken graag tijd voor je vrij omnader ken- nis temaken. Neemgerust contact opmet Sven Russchen. Mobiel: 06-57314422 Mail: s.russchen@vineyardcatering.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=