Ziggo Dome Member Club | Live Avenue | Voorjaar 2020

Member Club inhoudt plus welke rol dat op het gebied van relatiebeheer kan spelen. En dan is het tijd om de eerste ring rond de zaal te betreden. OPBOUWSHOW Daar hangt nu nog de zoete geur van bier - herinnering aan de avond ervoor; het Muziekfeest Van Het Jaar. En is het beneden op de vloer een drukte van belang. Daar is men volop bezig met de opbouw van extra podiums voor NIKKIE, de mode- en muziekshow van Nikkie Plessen. Interessant aspect is dat wanneer die show voorbij is, een deel van de extra opbouw blijft staan, en zelfs nog verder wordt uitgebreid voor the Christmas Showmet o.a. Carlo Boszhard. Maar kom, we gaan verder. Want even verderop vat commercieel directeur Danny Damman al post in een tribunevak en begint op beeldende wijze te vertellen over de ontwikkeling van de Ziggo Dome tot nu toe. Om te onderstrepen dat we hier met een typische ‘24-7 business’ van doen hebben, vertelt hij dat er per jaar zo’n 120 optredens en shows zijn. En dat het vandaag de dag - we leven in grillige tijden - telkens weer een verrassing is welke act het in de kaartverkoop wel of niet goed gaat doen. Bij de volgende aanlegplaats neemt David Kasten het stokje weer over en licht toe dat de capaciteit van de zaal fluctueert tussen de 17.000 (de rockers van Pearl Jam) en een lager aantal (de luistermuziek van Adele, voor wie stoelen in de zaal worden geplaatst). Ook doet hij uit de doeken hoe graag onze nationale artiesten zich hier door de grote internationale acts komen laten inspireren. Na weer een kleine wandeling, belanden de deelnemers bij café EST. 1873. Met als pronkstuk de beroemde ‘Zwarte Lange Leren Jas’ van André Hazes. Leuk feitje: de eerste versie was van de legendarische Ajax- assistent Bobby Haarms. Vervolgens een bezoek aan ‘het Heilige der Heiligen’ ofwel de kleedkamers. Vooral bij deze halte vliegen de anekdotes je om de oren. Over Mariah Carey. Lil’ Kleine. Lady Gaga. Paul McCartney. Michelle Obama. Er gaat een aanstekelijke werking vanuit om te merken hoe het ene mooie verhaal het volgende mooie verhaal naar boven brengt. Zoals over toen Prince op zijn hoge hakken voor Paradiso op het dak van zijn limousine stond te dansen. En het dak daar niet echt blij mee was… GEENWEGTERUG Ronduit historisch, zo schetst Damman, is het stukje vloer voor de grote lift. Daar geven de bandleden elkaar voor ze naar beneden gaan, een laatste hug. De spanning is dan voelbaar want het aftellen is dan begonnen, er is geen weg meer terug en voor de zoveelste keer in het tourschema wordt er een topprestatie verwacht. Met die kennis in de achterzak, dalen we af naar het deel met de loading dock, waar de vrachtwagens met apparatuur staan, en het podium is. Vanuit dit perspectief maakt de zaal nog meer indruk en kun je je er (oké, een beetje dan) een voorstelling van maken hoe dit op de artiesten moet overkomen. Na een laatste uitstapje naar het naast de Ziggo Dome gelegen hotel, is de groep terug bij het begin - de lounge van de Member Club. Zijn er verse hapjes. Is er een drankje. En is het tijd om reacties te noteren. Commercieel directeur Olaf van Veen was er namens managed hosting provider True: ‘Ons bedrijf zit vlakbij de A2, nog geen anderhalve kilometer verderop. Leuk initiatief, zo’n prospectlunch. We zijn hier in Zuidoost buurtgenoten en het is altijd goed om je buren te kennen.’ Collega Daniël de Groot, head of sales webspace: ‘Uiteraard was ik wel eens in de Ziggo Dome geweest, maar dan heb je geen beeld van hoe het achter de schermen reilt en zeilt. Zo zie je een verrassende kant van het bedrijf .’ ‘Interessante manier om op plekken te komen waar je normaal gesproken nooit komt’, zei sales en marketing manager Kimberly Mai van het Hard Rock International. ‘Genoten van de anekdotes over de artiesten. De kleedkamers, hoe ze zich voorbereiden; toch dingen waar je nieuwsgierig naar bent.’ Sales en marketing coördinator Tiffany Riesenbeek: ‘Sowieso leuk omwat te leren. En qua netwerken is dit een originele kans om samen met andere bedrijven iets bijzonders te beleven.’ 89 LiveAvenue Where Business Meets Music • Voorjaar 2020 Prospectlunch Datum: 18 december 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=