Ziggo Dome Member Club | Live Avenue | Voorjaar 2020

Backstage met... Als ABT GROUP wilden we het verschil maken en dat is gelukt. Ons wagenpark bestaat uit een aantal Mercedes S-klasse en V-klasse. Deze voertuigen zijn voorzien van lederen bekleding, extra geblindeerde ramen, airco en wifi. Op zich is dit niet anders dan bij collega vervoerders. Wat wel anders is, is onze benadering. Onze chauffeurs ontzorgen de artiest volledig: ze hebben een hoog service- en veiligheidsniveau; wij kennen de paparazzi, de luchthavens, de hotels en de specifieke locaties, zoals de Ziggo Dome.” RELATIEMET ZIGGODOME “De Ziggo Dome is op dit moment eigenlijk dé evenementenlocatie waar in de afgelopen jaren alle grote artiesten hun optreden doen. Zodra de concertreeks bij Ziggo Dome van start gaat, zijn wij daar dagelijks te vinden. Bijna alle artiesten die in de Ziggo Dome optreden, worden door ons gereden. Doordat we daar kind aan huis zijn, zijn onze contacten met de Ziggo Dome heel goed, ook met de beveiliging. Als wij een artiest rijden, dan bellen wij van tevoren met het de beveiliging van de Ziggo Dome en geven het tijdstip van aankomst aan en ook de kentekens van onze voertuigen. Dus, op het moment dat wij bij de Ziggo Dome aankomen, weet de beveiliging dat wij het zijn en kunnen we direct doorrijden naar beneden naar de parkeerplaatsen. Onze benadering is dus anders. Wij bekijken alles vanuit dienstverlening, comfort en veiligheidsperspectief. Dat de beveiligers ons tijdstip van aankomst weten, heeft nog meer voordelen. Zo kan een projectmanager of een lid van de directie van de Ziggo Dome een artiest ontvangen als zij dit willen.” BACKSTAGEMET… Richard: “Wij krijgen van tevoren te horen of de artiest met een reguliere lijnvlucht of een privéjet aankomt. Komt een artiest met een reguliere lijnvlucht dan wordt de artiest vaak naar het VIP-centre op Schiphol gebracht. Dit wordt verzorgd door een partij waar wij een vaste samenwerking mee hebben en dit biedt enorme voordelen. In het VIP-centre kunnen de artiesten zich dan even opfrissen, naar het toilet gaan of iets drinken. In die tussentijd wordt hun bagage van boord gehaald en bij ons in de auto gelegd. Als de artiest met een privéjet komt, dan rijden wij met de auto de luchthaven op tot het vliegtuig. De artiest kan dan gelijk in de auto stappen en vandaaruit rijden we rechtstreeks naar het hotel of naar de Ziggo Dome. Een voordeel van de Ziggo Dome is dat we met de auto naar binnen kunnen rijden. De artiest kan gelijk vanuit de auto met de lift naar de kleedkamer of naar het podium. Na het concert brengen we de artiest naar het hotel of naar Schiphol. Onze auto’s staan veilig en droog binnen. De artiest kan zo instappen.” ARIANAGRANDE “Tijdens de Europese tour van Ariane Grande kwam ze tussen de optredens steeds terug naar Nederland. Wij hebben iedere keer het vervoer verzorgd. Ariane Grande kreeg elke keer dezelfde chauffeur en dezelfde beveiliging. Dit zorgt voor rust bij de artiest. Dat ze te spreken was over onze service bleek wel uit de ‘hugs’ die we van haar kregen. Het is uiteindelijk wel zo dat onze mensen twee tot drie weken met tussenpozen urenlang met zo’n artiest in een auto zitten en dan is het logisch dat er een band tussen die mensen ontstaat.” ZIGGODOMEMEMBERS “Wij rijden al regelmatig voor relaties van Ziggo Dome members, maar privé maken de members weinig gebruik van onze diensten. Ik zou zeggen: ‘Bespaar je alle moeite en laat je gewoon een keer lekker thuis ophalen en naar de Ziggo Dome brengen en maak er dan ook echt een avondje uit van!’. Vanaf het moment dat ze in de Ziggo Dome aankomen wordt er goed voor hen gezorgd: catering, mooi zicht op de show en goed geluid. Ik roep de members dan ook op om ook privé van onze diensten gebruik te maken.” ANEKDOTE Tot slot wil Richard nog wel een leuke anekdote vertellen. ‘Wij hadden een artiest die klaar was met zijn optreden in de Ziggo Dome. In eerste instantie zou de band de volgende dag vliegen, maar uiteindelijk besloten ze om direct na de show te vliegen. Dus, vanuit de Ziggo Dome direct naar Schiphol. We blijven altijd even wachten op Schiphol, totdat we weten dat het vliegtuig ook echt vertrokken is. Op een gegeven moment kreeg ik een appje van de tourmanager met het verzoek of ik de pantoffels/slippers van de zanger van de band op wilde halen in het hotel. Wij zijn toen naar het hotel gereden, hebben de slippers opgehaald en naar de volgende evenementenlocatie in het buitenland gebracht. Dat is tevens de reden dat artiesten, maar ook mensen uit de zakelijke branche voor ons kiezen. Onze dienstverlening en gastvrijheid voor de passagiers is anders. Daarin maken wij het verschil. Wij investeren heel erg in de relatie en in de mensen die wij inzetten. Alles moet gewoon passen.” LiveAvenue Where Business Meets Music • Voorjaar 2020 85

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=