Ziggo Dome Member Club | Live Avenue | Voorjaar 2020

Voorwoord 7 CONCERTBEZOEKCIJFERS WEDEROM GEGROEID IN 2019 Het nieuwe seizoen is gestart! Op het moment van schrijven hebben wij alweer alweer een aantal bijzondere concerten en de maand januari achter de rug. Persoonlijk vind ik januari altijd een vervelende maand en ben ik altijd blij als het weer februari is. Dagen worden weer wat langer, het wordt weer wat eerder licht en zakelijk gezien komen de drukke maanden er dan pas weer aan. Januari is ook altijd de maand van nog een laatste keer achteromkijken en vooral voorruit kijken. Laat ik beiden in dit voorwoord doen. Te starten met het achterom kijken. Het afgelopen jaar is het aantal bezoekers van grote concerten (meer dan 3000 bezoekers) in Nederland fors gegroeid. De 207 concerten ontvingen 2,9miljoen bezoekers in 2019, een groei van 16 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Dit blijk uit de branchecijfers die zijn opgesteld door onderzoeksbureau Respons en de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM). De opbrengsten stegen met 25 procent naar €165miljoen (excl. btw). Amsterdam blijft met een marktaandeel dat groeide tot 75 procent dé concertstad van Nederland. Ziggo Dome bleef de best bezochte concertlocatie en groeide met 250.000 bezoekers naar een totaal van 1.046.500 (de cijfers betreffen alleen concerten en zijn dus exclusief andere evenementen zoals bv dance en familie shows). Cijfers waar wij blij mee zijn. Nu wij het toch over de Ziggo Dome hebben: uit het cultuursectoronderzoek blijkt de Ziggo Dome het sterkste podiummerk onder jongeren, waren wij genomineerd als international venue of The Year en staan wij op de negende positie in de top 100 ArenA ranking wereldwijd. Iets om trots op te zijn maar iedereen weet dat het aan de top komen één is maar er blijven twee. Vandaar dat wij met ons gehele team nauwelijks achteromkijken (behalve naar de lessen) en wij altijd bezig zijn met morgen, de toekomst. Zo staan wij bij de memberclub aan de vooravond van een aantal grote wijzigingen en investeringen. Puur vanuit de gedachte dat je elke dag bezig moet zijn om jezelf te verbeteren en stilstaan achteruitgang betekent. Daarom zullen wij het aankomende jaar flink investeren op facilitair gebied. Hoe en wat dat laten wij u binnenkort weten. Het allerbelangrijkste is natuurlijk ons aanbod in de agenda. Deze ziet er weer veel belovend uit. Trots op de powervrouwen in onze agenda. Wat dacht u van Grammy winnaar Billie Eilish, de heetste act op dit moment. Celine Dion, Dua Lipa, Lana Del Rey, Camilla Cabello en niet te vergeten de Ladies of Soul! Maar ook legends zoals Tom Jones (aanrader!), ELO, Queen, Simple Minds, Deep Purple en Simply Red maken deel uit van onze agenda. Erger nog…de helft van onze programmering hebben wij nog niet bekendgemaakt dus hou onze socials in de gaten! Ik wens u een fantastisch concertseizoen en wil u voor 2020 het volgende meegeven: geniet van het leven en doe dat vooral bij ons in de Member Club! Danny Damman Directeur commerciële zaken LiveAvenue Where Business Meets Music • Voorjaar 2020 Partners van de Ziggo Dome

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=