Ziggo Dome Member Club | Live Avenue | Voorjaar 2020

Bedrijfsbezoek HET BEGIN “In het Amstel Hotel in de jaren negentig heb ik het vak van conciërge geleerd”, zo vertelt Patrick Smit, oprichter van Con Questa. “Veel mensen hebben een verkeerd beeld van een conciërge. Een conciërge in een vijfsterrenhotel is meer dan een portier of klusjesman. Je bent hét aanspreekpunt voor de hotelgasten. Ze komen met allerlei vragen; je bent in feite een soort gids. In het Amstel Hotel heb ik mijn netwerk opgebouwd en in 2006 ben ik met Con Questa begonnen. Eerst was dat heel low key naast mijn baan als conciërge. Er waren steeds mensen die mij benaderden met vragen over hotels in bijvoorbeeld Londen of New York en goede restaurants in die steden. Een veelvoorkomende vraag was ook of ik kaartjes kon regelen voor uitverkochte concerten. In 2010 kwam Janneke fulltime in dienst bij Con Questa. Janneke heeft de hotelschool in Maastricht gedaan en kent de branche. Vanaf die tijd trekken we samen op en zijn we nieuwe contracten aangegaan en hebben we nieuwe partnerships gesloten. Sinds 2013 is Janneke mede-eigenaar van het bedrijf. Door onze samenwerking is ons klantenbestand groter geworden en kunnen we meer mogelijkheden aanbieden. Ons bedrijf heeft de laatste drie jaar een enorme groei doorgemaakt. Verder hebben we onze service uitgebreid met een evenemententak, omdat daar steeds meer vraag naar was. Een tijdlang deden we alles met z’n tweeën. Inmiddels doen we het werk met 9 man. Het team is erg belangrijk en samen zorgen wij ervoor dat onze members op 24 uur service per dag kunnen rekenen.” Janneke vult aan. “In de begintijd kwamen de contacten vooral uit Patricks netwerk en daar zijn we op voort gaan bouwen. Zodra mensen met een vraag kwamen, gingen we kijken of we de dienst konden leveren. Lukte dat niet, dan gingen we op zoek naar een oplossing. We hebben eigenlijk nooit ‘nee’ hoeven te verkopen. Om beter aan de wensen van onze members te kunnen voldoen zijn we in 2013 het membership met de Ziggo Dome aangegaan. Zo kunnen we deze seats aanbieden aan onze members en relaties. We zijn voortdurend op zoek naar ingangen en kijken dan naar de mogelijkheden. Voor ons is de wisselwerking met onze partners heel belangrijk. We kijken altijd hoe we elkaar kunnen versterken.” NAAMCONQUESTA “We zochten een leuke internationale en catchy naam. In de wereld waar wij ons in begeven zijn de woorden ‘vraag’ en ‘conciërge’ onlosmakelijk met elkaar verbonden. Onze dienstverlening gaat ver. Eigenlijk hebben we overal een antwoord op of een oplossing voor. ‘Con’ komt van ‘conciërge’ en ‘Questa’ komt van ‘question en answer’. In ons logo zie je ook de vijf sterren. Deze sterren staan voor de mate van dienstverlening die wij willen verlenen.” MEMBERS Con Questa heeft twee soorten members: de private members en de corporate members. Janneke: “Bij corporate members moet je denken aan banken, creditmaatschappijen en multinationals. Dit soort bedrijven biedt onze service aan als loyaliteit om hun klanten aan zich te binden. Ook kleinere bedrijven uit het mkb maken gebruik van onze diensten, veelal in de evenementensfeer. De private members vormen een kleinere groep, maar deze groep vraagt ook om een andere dienstverlening. Voor hen zijn we 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.” UNIEK “Con Questa is uniek in z’n soort. Wij kunnen in principe alles aanbieden. We zijn meer dan een travel agent of een ticketbureau. Eigenlijk hebben we op alle gebieden partners, inmiddels ook voor het boeken van vliegtickets en vervoer. Members kunnen alle vragen bij ons neerleggen, zolang het maar legaal is, zeggen wij altijd. Wij proberen overal een oplossing voor te vinden. Wij zorgen voor een tailor-made aanbod. Dit kan, omdat we investeren in het persoonlijke contact met onze partners en ons netwerk. We gunnen elkaar de klandizie. Wij investeren in onze members, we hechten veel waarde aan het persoonlijk contact. Eén keer in het halfjaar gaan we bij onze members langs, al is het maar voor een kopje koffie. In zo’n face-to-face-gesprek doen de members hun verhaal. Hierdoor kennen we onze private members persoonlijk en bouwen we een hechte vertrouwensband op. We proberen ze proactief te inspireren en we hebben oog voor de randvoorwaarden. We doen er altijd net dát schepje bovenop. Goed advies en discretie is onze toegevoegde waarde. We bieden een totaalpakket aan met dat beetje meer. Doordat we onze private members zo goed kennen, kunnen we ook inspelen op hun wensen; we weten wat ze leuk vinden”, zo geeft Janneke aan. ConQuesta, eenunieke conciërge en lifestyle service inNederlanddie toegang biedt aandat wat nietmogelijk lijkt. Ontzorgen zit Patrick Smit en Janneke Palmen inhet bloed. 98%vande aanvragen vanhunmembers kunnen zij vervullen. Voor de overige2%weten zemeestal eenpassende oplossing te vinden.  VROUGJE FIKKE  SEBASTIAAN DOYER een wisselwerking met onze partners is heel belangrijk. We kijken altijd hoe we elkaar kunnen versterken.” 31 LiveAvenue Where Business Meets Music • Voorjaar 2020

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=