Ziggo Dome Member Club | Live Avenue | Najaar 2019

Member Club daar was het hartstikke leuk en interessant om rond te lopen. Met zo’n witte jas en handschoenen aan. Wie weet dat we daar ook eens een bijeenkomst kunnen organiseren. Op zulke plekken kom je anders nooit, dat maakt het extra leuk.” De Member Club wil in elk geval twee keer per jaar een bijeenkomst organiseren. Zo was er in maart nog een backstage-event rondom Holland Zingt Hazes en in een verder verleden mochten Members het dak van de Ziggo Dome op. KAARTEN Als het aan Damman ligt, worden er dus ook meer bijeenkomsten buiten de Ziggo Dome georganiseerd. Wat dat betreft is deze avond in Hilversum ook een goede aftrap. Dat vindt ook George Seitzinger, algemeen directeur van Van Dijk Groep. Tijdens het buffet zit hij met zijn drie gasten aan de korte zijde van de bar. “Al sinds 1989 kaarten we elke maandag met elkaar, met z’n vieren of vijven. Toen ik vanuit de Ziggo Dome Member Club de uitnodiging voor vanavond kreeg, zei ik tegen die jongens: deze maandag gaan we iets anders doen. Het kaartavondje halen we wel in. Alleen de hoogleraar in het groepje kon vanavond niet, hij moest college geven.” Van Dijk Groep is inmiddels vier jaar Member. Seitzinger: “We zitten in de vrachtwagen- branche, en wilden onze klanten iets aanbieden waar ze zelf niet aan konden komen. Zo kwamen we bij de Ziggo Dome terecht. Een leuk voorbeeld: vorig jaar nodigde ik een klant uit voor Lady Gaga. Hij twijfelde, totdat hij zijn dochter erover vertelde. Toen belde hij meteen terug dat hij toch wilde gaan, samen met haar.” “Het membership is dus een heel mooi middel om iets exclusiefs aan te kunnen bieden,” vervolgt hij, terwijl een van zijn vrienden vraagt of hij nog wat wil drinken, nu ze toch aan de bar zitten. Seitzinger knikt en vertelt verder: “En het voordeel is dat het laagdrempelig is. Je hoeft niet in pak te komen of een stropdas om te doen, wat bij een skybox bij het voetbal toch meer gangbaar is. Je gaat eigenlijk gewoon naar een concert, maar wordt wel met extra cachet ontvangen.” Seitzinger gebruikt zijn Membership en ook deze member-bijeenkomst niet zo zeer om te netwerken met andere Members. “Ik zie het niet als verplichting om te gaan netwerken. Maar als je er niet bent, ontmoet je ook niemand. Soms raak je bij een concert aan de praat met andere Members, soms ook niet. Ook wat dat betreft is het allemaal laagdrempelig.” FANS Eerlijk is eerlijk, netwerken gaat ook moeilijk tijdens het bijwonen van een tv-programma. Hoewel er een kroegsfeer – met bar en ronde zitjes – hangt in Studio 11, wordt het gepraat beperkt tot de momenten dat er een filmpje wordt gedraaid. Het gaat deze avond vooral om de eigen ervaring. Of die van de gasten van de Members. Zoals in het geval van Arie Speksnijder, mede-eigenaar van Specs. Hij heeft zijn vrouw en zoon Sammeegenomen, én zijn neefjes Joris en Marijn en hun vader Rudolph. Vooral Joris en Marijn zijn grote fans van Max Verstappen, en hebben dan ook een jas van Red Bull Racing aangetrokken. De jongens vinden het niet erg dat Jack van Gelder ziek is, want nu zien ze Rob Kamphues, ook presentator van de F1- programma’s op Ziggo, live in actie. En Olav Mol. Voor hun oom is het ook de eerste keer dat hij bij een Member Club bijeenkomst is. “Die bijeenkomst bij Holland Zingt Hazes leek me ook leuk, maar toen kon ik helaas niet. Vanavond was wat gemakkelijker om vrij te houden, en ik wist dat die jongens altijd naar Peptalk kijken. Ik moet zeggen dat het allemaal goed geregeld is vanuit Ziggo en de Ziggo Dome. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.” Speksnijder weet voor vertrek naar huis nog te regelen dat zijn neefjes en zoon een keer bij de opname van het F1 Café op Ziggo Sport kunnen zijn. En zo is er deze avond heel belangrijk genetwerkt. 97 LiveAvenue Where Business Meets Music • Najaar 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=