Ziggo Dome Member Club | Live Avenue | Najaar 2019

Partner Ziggo Dome ‘Wij leveren op dit moment op alle koffielocaties in de Ziggo Dome zowel de koffie en ingrediënten als de machines en we verzorgen alle technische service en onderhoud. In de loop der tijd hebben we onze samenwerking veel meer inhoud gegeven. We zijn echte partners en daar ben ik en zijn wij enorm trots op’. ‘Onze koffieoplossingen zijn overal in de Ziggo Dome zichtbaar. Zo is er backstage, de plek waar de hardwerkende mensen komen om de shows op te bouwen, zoals de technici en de roadies, een speciale koffiecorner ingericht. Koffie wordt hier gezien als belangrijke motor. Bedenk dat er ‘s nachts een showmoet worden opgebouwd, dan is de koffievoorziening enorm belangrijk. Op de twee ringen, waar het publiek komt, staan op 20 plekken onze koffiemachines en onze koffies. Voor de Member Club gaan we nog net een stapje verder. Daar staat een luxere espressomachine met onze Heritage collectie. Bij sommige concerten is er een barista aanwezig ommet een speciale Pelican Rouge koffiebar bijzondere koffies te serveren die zorgen voor dat stukje extra beleving. Het mooie van de samenwerking met de Ziggo Dome is dat we de mogelijkheid hebben om ons merk te tonen aan een breed publiek en onze concepten mooi aansluiten op de verschillende faciliteiten. Op een avond uit in de Ziggo Dome mag het bezoekers aan niets ontbreken en wij dragen daar met goede koffie ons steentje aan bij. De Ziggo Dome heeft een onwaarschijnlijk sterk imago, een grote herkenbaarheid en naamsbekendheid. Sterke merken maken sterke merken. De Ziggo Dome staat voor sfeer, samen zijn, genieten. De kwaliteit van de shows is wereldwijd toonaangevend. Als koffiemerk Pelican Rouge wil je daar graag mee geassocieerd worden. Wij maken dus gebruik van de kracht van het merk de Ziggo Dome. Op hun beurt bieden zij met ons kwaliteitsmerk hun gasten een koffiemerk aan van naam en faam dat ook bij hen past’, aldus Wilbert Raedts. De samenwerking tussen de Ziggo Dome en Pelican Rouge was ook te zien bij een activatie voor de Horecava. Deze beurs wordt ieder jaar in de RAI georganiseerd. Aan de overkant van de Ziggo Dome ligt een grote parkeerplaats waar veel gasten van de Horecava parkeren. ‘Tijdens de week van de beurs waren wij met onze nieuwe horecacollecties te zien op de beroemde LED wall van de Ziggo Dome. Vervolgens was er in onze stand op de Horecava een DJ die aansluiting gaf van muziek met koffie. Wij zijn in ieder geval heel trots op de geweldige samenwerking en wij zullen er in de komende jaren ook voor blijven zorgen dat we deze blijven ontwikkelen en dat we de gasten van de Ziggo Dome blijven voorzien van een geweldige kop koffie.’ GESCHIEDENIS ‘Onze geschiedenis gaat terug naar 1863 in Antwerpen. In die tijd was het niet zo vanzelfsprekend dat iedereen een goede kop koffie kon drinken. Koffie was gerelateerd aan iemands status. Joseph Van Leckwyck brandde als eerste, onder de naam Roode Pelikaan, machinaal koffie. Hierdoor kwam kwaliteitskoffie voor iedereen beschikbaar. Voor ons is het belangrijk dat iedereen van kwaliteit kan genieten en op deze manier zetten wij deze oude traditie door. In onze eigen branderij in Dordrecht mengen, branden en sourcen (het vinden van de LiveAvenue Where Business Meets Music • Najaar 2019 57

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=