Ziggo Dome Member Club | Live Avenue | Najaar 2019
Bedrijfsbezoek maatschappij; de een met zonnepanelen, de ander door te fungeren als zorgboerderij. Het duurzame aspect zit niet alleen in de ambachtelijke manier van kaas maken, het zit bij ons allemaal in de genen. Met z’n allen zijn we voortdurend op zoek naar verbeteringen.’ CARINGDAIRY ‘Duurzaamheid gaat verder bij ons. Zo zijn we in 2008 gestart met een samenwerkingsprogramma met Ben & Jerry’s. Wij maken niet alleen kaas. Wij maken ook melk- en weipoeder en leveren de grondstof voor de room van het Ben en Jerry’s ijs. Het duurzaamheidsprogramma dierenwelzijn, duurzaamheid of smaak te maken heeft. Dat maakt niet uit. Ons verhaal is eerlijk en echt, ook richting de consument en dat zien we ook bij de Ziggo Dome.’ Betten: ‘Een gezamenlijke relatie heeft ons met elkaar in contact gebracht en al snel kwamen we tot de conclusie dat we goed bij elkaar passen. We hebben dezelfde ideeën, dezelfde waarden en passie. Daarnaast staan onze beide bedrijven in Noord-Holland en die gezamenlijkheid kunnen we op veel gebieden doortrekken. Zo gaan ze bij Ziggo Dome heel goed ommet duurzaamheid en met klanten. Het begint al bij binnenkomst. Iedereen is vriendelijk en correct. Ditzelfde zie je in de lift en als je weggaat. Die belangstelling voor jou als consument, want ook als lid van de Member Club ben je consument, is bijzonder. Naar de Ziggo Dome ga je voor muziek en entertainment. Bij Beemster ga je voor de beleving en smaak van kaas. Het gaat bij beide bedrijven om passie en beleving. Dat is, denk ik, de reden dat we zo goed bij elkaar passen.’ Van Gorp: ‘Het is prachtig dat we bij de Ziggo Dome een heel divers publiek kunnen bereiken. Je ziet dat de jongere generatie veel minder met kaas is opgevoed dan de oudere generatie. Door onze aanwezigheid in de Ziggo Dome willen we de jongeren in aanraking laten komen met ons product, Beemster kaas. Als je naar de Ziggo Dome gaat, dan kom je daar om te genieten voor een middag of avond uit. En als Beemster vinden wij dat daar een lekker stukje echte kaas bij hoort!’ Betten: ‘Door onze aanwezigheid in de Ziggo Dome kunnen we generaties vertellen wat we doen, wie we zijn en waar we voor staan. Alles draait om het verhaal over kaas. Nog niet zo lang geleden is ons typische broodje kaas opgenomen in het immaterieel erfgoed van Nederland. Dit moeten we doorgeven aan de jongere generatie en dat kunnen we onder andere doen door onze aanwezigheid in de Ziggo Dome. Om het imago van ons merk te onderstrepen hebben wij in het publieksgedeelte een mooi artwork hangen van twee springende koeien, gemaakt door Art Director Vincent Grasboer van Touch Creative. Samen met de Ziggo Dome werken we aan beleving en daar mag een stukje Beemster kaas niet aan ontbreken.’ Caring Dairy richt zich op het verduurzamen van de hele keten van koe tot kaas. Al onze boeren volgen dit programma en iedere keer weer worden nieuwe doelen gesteld met het doel om ons te verbeteren en te onderscheiden. Ook in dit programma zien we ons gedachtengoed weer terug: blije koeien, blije boeren en blije aarde.’ ZIGGODOME – BEEMSTERKAAS Nicole van Gorp, Lead of Marketing, Communication & Innovation van Beemster Kaas: ‘Wij hebben met Beemster kaas een premiummerk. Alles wat we doen, moet gewoon upperclass zijn of het nu met LiveAvenue Where Business Meets Music • Najaar 2019 37
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=