Live Avenue - Zomer 2018
Partner van de Ziggo Dome Touch Creative Ukent zewel, vandiemensenof bedrijvendie altijdmet iets origineels komenwaarvanudandenkt: Waaromheb ìk dat niet bedacht!?! Precies omdát talent, omdie reactie te veroorzaken, is reclamebureau TouchCreative al sinds de bouwpartner vande ZiggoDome. We sprekenmetmede-eigenaar Paul vanRooij. NATHALIE NUITEN PRO SHOTS / STANLEY GONTHA 51 Live Avenue Where Business Meets Music • Zomer 2018 Partner Het team van Paul van Rooij en Vincent Gras- boer bestaat uit conceptdenkers, designers, DTP’ers, copywriters, webdesigners, front- end developers en back-end developers. Of- tewel “All ingredients present”, vertelt Paul met uitzicht op de haven vanuit hun pand aan de Moezelhavenweg. “We hebben alles in huis wat voor effectieve communicatie nodig is. Voor zaken als print werkenwemet vaste part- ners. Maar dat was er bij onze start in 2004 natuurlijk niet meteen allemaal. We gingen als een speer van start, Vincent en ik samen, met acht merken die ons binnen vier maanden na onze oprichting al inhuurden. Van daaruit zijn we steeds weer een beetje verder gegroeid.” De voormalig Accountmanager Paul en Art Di- rector Vincent kenden elkaar van een bureau waar ze samen werkten. Ze besloten samen het avontuur aan te gaan van een eigen on- derneming. In sommige gevallen ook een on- zeker avontuur. Paul: “We bestonden nog niet heel erg lang toen ik betrokken raakte bij het plan voor een Amsterdam Music Dome. Huidig directeur Commerciële Zaken Danny Damman startte, nog ver voordat er ook maar een steen de grond inwas gegaan voor de Dome, met een zoektocht naar partners. Hij had daar mood- boards en dergelijke voor nodig, want hij kon logischerwijs nog helemaal niets laten zien. Die zijn we gaan maken, vaak gingen Danny en ik samen op stap. Niemand wist nog waar dit plan zou gaan eindigen. En kijk nu waar de Ziggo Dome staat, met landelijke bekend- heid als de muziektempel van Nederland. Ik vind het te gek dat we nu zoveel jaar later nog steeds heel veel uitingen voor de Ziggo Dome mogen maken. Van animaties op de buiten- kant, tot stickers op de voordeur en banners in het hele pand.” Paul is de man van de wer- ving, Vincent meer van het creatieve proces op kantoor met alle medewerkers. “Dat houdt wel in dat ik, alleen of samen met een project- manager, precies moet weten wat een klant graag wil zodat iedereen binnen ons bedrijf aan de slag kan. Wij moeten altijd durven vra- gen, want ik kan niet terugkomen bij ons team met een vraagteken bij een wens van de klant. We gaan ergens pas weg als we precies weten wat de klant wil.” Toppers De contacten met Danny Damman kwamen voort uit de betrokkenheid van Touch Creative bij De Toppers concerten. “Dat is allemaal be- gonnen met een optreden van René Froger met een aantal gastartiesten waaronder Gerard Joling en Gordon. Toen was het voor de grap een soort verzoeningsact tussen die twee, maar die ene avond viel zo in goede aarde dat er een idee ontstond omeen complete avond omdeze zan- gers heen te bouwen. En waar anderen dan let- terlijk gaan bouwen aan podia etc, zijn wij voor De Toppers gaan bouwen aan hun merk. En dat doen we nog steeds, elke editie weer zijn we be- trokken bij het thema en de uitingen. Ik zeg altijd voor de grap, wij werken alleen voor de grootste en leukste merken. Daar valt deze, net als de Ziggo Dome, zeker onder.” Net zo enthousiast als over De Toppers en Ziggo Dome vertelt Paul bijvoorbeeld ook over Blij met Rijswijk , een compleet ander concept dat Touch Creative heeft gemaakt, in dit geval voor ING. De gemeente Rijswijk had vorig jaar procentueel de meeste particuliere en zakelijke klanten.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=