Live Avenue - Zomer 2018

Uit het ei met enorme groeispurt De bedrijvendie zichhebben aangeslotenbij deMember Club komen logischerwijs niet allemaal uit Amsterdam. Demannen vanAbovoMedia uit Hoorn zijn eenmooi voorbeeld. EigenarenMarinus Zoutendijk enKees Verbeek zijnmet relaties of collega’s vaak te vinden inAmsterdamZuid-Oost, inde JohanCruijff ArenAbij Ajax of inde ZiggoDome. De business seats bij AZ werdenopgezegd voor de kans veel concerten te bezoeken.  NATHALIE NUITEN  PRO SHOTS / STANLEY GONTHA 37 Live Avenue Where Business Meets Music • Zomer 2018 Bedrijfsprofiel De naam Abovo vergt enige uitleg. Het is geen afkorting en het is ook niet gekozen omdat je met de eerste letter AB vaak bovenaan alfa- betische lijsten staat (“al is dat niet onhandig”, aldus de eigenaren). Abovo betekent namelijk in het Latijn: uit het ei, vanaf het begin. Dat is kenmerkend voor hun dienstverlening; toen en nu. Van plan tot (complete) uitvoering zijn ze verantwoordelijk voor de best mogelijke me- dia-oplossing voor hun klanten. Gestart vanaf de zolderkamer, maar inmiddels in een repre- sentatief eigen kantoorgebouw in Hoorn met zo’n 130 mensen. Marinus en Kees, hoe is jullie bedrijf precies gestart? “Puur bij toeval kwamen we na onze studie- tijd samen te werken. We begonnen tegelijk bij een kabelkrantbedrijf, we zaten bij elkaar voor de eerste trainingen. En het klikte tussen ons eigenlijk meteen. Nu terugkijkend hebben we daar allebei niet heel lang gewerkt, we wilden al vrij snel voor onszelf beginnen. Toen nog zonder pand en zonder groot netwerk, maar samen gin- gen we bouwen aan iets moois. Met onze beider kennis kwamen we tot een Mediabureau dat voor haar klanten de complete externe commu- nicatie kan verzorgen.” Jullie zitten nog altijd samen op één werkka- mer, gaat dat altijd goed? “Ja eigenlijk wel. We zitten vaak op één lijn over hoe zaken zouden moeten lopen en we vullen elkaar ook aan. De interne processen en digitale ontwikkelingen liggen meer bij Marinus en Kees is meer van werving, inkoop en relatiebeheer, maar met grote regelmaat gaan we nog altijd samen naar een nieuwe klant. We willen goed weten wat een klant wil. En tegen- woordig kunnen we qua media-inzet voor elke type klant en budget het optimale mediaplan opstellen met ons team. Buiten werk doen we overigens ook genoeg zonder elkaar hoor, haha.” Jullie hebben in de bestaansperiode van Abovo de immense omslag van analoog naar digitaal meegemaakt, heeft dat veel gevol- gen gehad voor jullie bedrijf? “Vooral dat we de laatste jaren nog meer spe- cialisten in huis hebben gekregen, want naast het offline aanbod (radio/tv/outdoor en print)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=